Ковельський вокзал очолює десятку загублених вокзалів Волині

Історія залізниці на Волині обумовлена периферійним розташуванням Волинської губернії у складі Російської імперії.

Це означає, що залізниця тут розвивалася не так швидко і динамічно, як наприклад, в «австрійській» Галичині, – пише ВолиньPost.

Проте містить вона немало цікавинок і неймовірних фактів. Серед цього приваблюють місцями збережені вокзали. Збудовані у на той час «глухомані» вони іноді ставали стартовими майданчиками економічного розвитку населених пунктів, адже економіка особливо у ті часи дуже залежала від транспортного сполучення.

Будівлі вокзалів на Волині в ряді випадків є справжніми архітектурними шедеврами, які увиразнюють історії волинських міст та сіл.

ВолиньPost пропонує топ-10 вокзалів краю, збудованих до приходу радянської влади.

1. Загублений вокзал Ковеля. Не всі приміщення збереглися до нашого часу. У Ковелі колись був гарний вокзал і стилі модерну. Його вигляд закарбувався на численних поштових листівках та фотографіях. Збудований у 1907 році вокзал не пережив буремних подій Другої світової війни.

2. Вокзал у Голобах хоч і з певними змінами зберігся до сьогодні. Його автором є архітектор Вербицький – той самий, що проектував вокзал у Ковелі.

3. Готичний витвір у Маневичах, за словами дослідників архітектури, репрезентує один із напрямів «вокзального» проектування в Україні на зламі ХІХ-ХХ століття. Припускають, що вокзал у Маневичах та деяких інших населених пунктах за межами Волині, належить одному авторові. Вокзал у Маневичах можна побачити на власні очі.

4. Ягодин уже не має свого первісного вокзалу. Приміщення його було невелике, воно не пережило лихоліть війни, після якої там збудували новий вокзал.

5. Царський вокзал Рівного не сподобався «совєтам» і вони його знищили. А вокзал бачив навіть самого імператора Миколу ІІ. Збудований у цегляному стилі він був би хорошою пам’яткою волинського минулого.

6. Зовсім іншого типу вокзал у Костополі. Він зберігся і використовується за призначенням. Його збудували у міжвоєнний період у так званому «народному стилі».

7. Сарнинський вокзал збудували як нове приміщення вже наявної станції у 1900 роках, бо мала станція не відповідала потребам, які все збільшувалися. Поруч звели локомотивне депо.

8. Загублений вокзал Здолбунова був чимось схожий на палац. Його спалили німці у 1944 році. Не дуже вибагливий в архітектурі він усе ж не був типовою спорудою краю.

9. Володимир-Волинський залізничний вокзал збудували у 1908 році, коли проклали залізницю, яка з’днала місто з Ковелем та іншими містами імперії. Вокзал зберігся.

10. Вокзал у Горохові був трохи змінений в радянські часи. Йому додали елементів, через які він став схожим на багато радянських будов, але під цим «нальотом» часу зберігається історія.